گروه مهندسی یکپارچه سازان نوین آرسا

 Arsa Engineering Group

گروه مهندسی یکپارچه سازان نوین آرسا

 Arsa Engineering Group

مدلسازی اطلاعات ساخت BIM

BIM، مخفف مدل سازی اطلاعات ساختمان، چیزی فراتر از یک فناوری است، زیرا یک فرآیند طراحی و ساخت پیچیده است که به ایجاد زیرساخت های مدرن و نوآورانه کمک می کند. اساساً نمایش دیجیتال و بصری اطلاعات یک مرکز است. فرآیند ایجاد و مدیریت اطلاعات در پروژه های ساختمانی است.

مدل ساختمان سه بعدی یکی از خروجی های مدل سازی BIM است که به صورت دیجیتالی تمام جنبه های مربوطه را قبل از ساخت واقعی ساختمان نشان می دهد. BIM علاوه بر اینکه یک نرم افزار ساخت و ساز خاص است، یک رویکرد کلی برای طراحی و برنامه ریزی یک پروژه ساختمانی است.

فناوری BIM برای ساخت مدل های سه بعدی دقیق از ساختمان ها استفاده می شود. در مرحله مدل‌سازی، معماران طرح را آزمایش می‌کنند و قبل از اجرای ایده‌های خود برای شروع کار ساخت و ساز، هرگونه مشکل را تشخیص می‌دهند. اطلاعات و ایده های مربوط به پروژه در یک مکان مشترک ذخیره می شود که در آن به راحتی برای معماران، مشتریان و سازندگان قابل دسترسی باشد. آن‌ها معمولاً از نرم‌افزار مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند، که هر کسی با مجوزهای ایمن با اتصال به سرور می‌تواند از هر کجا به آن دسترسی داشته باشد. سازندگان و معماران ساختمان را با جریان کاری ثابت در ذهن خود می سازند. علاوه بر این، بازدید از مدل BIM و گردش کار در طول فرآیند و انجام تنظیمات مورد نیاز در هر زمان برای آنها آسان تر می شود. پس از تکمیل سازه، معماران می توانند مدل BIM را به مشتریان تحویل دهند زیرا این مدل ها می توانند به مکان یابی سیستم های HVAC یا بازسازی سازه در آینده کمک کنند.

اهمیت BIM
پایگاه داده BIM همکاری بین تیم های درگیر را بهبود می بخشد و ذخیره ای از داده های معماری و طراحی را فراهم می کند که می تواند تا حد زیادی برای مدل سازی سه بعدی و شبیه سازی های نرم افزاری استفاده شود. اینها می توانند برای طراحی و ساختار استفاده شوند و فضا را برای استقرار خلاقانه مواد جدید و مفاهیم طراحی می دهند.
مدل های سه بعدی را می توان برای اهداف طراحی استفاده کرد و به اشتراک گذاری ایده ها با مشتریان را ساده تر می کند. با مدل سازی سه بعدی، مشاهده پلان ها و تجسم نتایج نهایی بدون آموزش معماری قبلی یا خاص برای افراد آسان تر می شود. امروزه بدست آوردن یک مدل سه بعدی از هر سازه ای با کمک BIM قبل از شروع کار آسان شده است، زیرا BIM آنها را به عنوان بخشی خودکار از فرآیند طراحی ایجاد می کند.
BIM به معماران، مهندسان سازه و سازندگان اجازه می دهد تا اطلاعات را در قالب مورد نیاز تجزیه و تحلیل کنند، بدون هیچ گونه تکراری از داده ها. طرح‌هایی مانند برنامه‌ها، نمودارهای پر رنگ، نقشه‌ها و مدل‌های سه‌بعدی را می‌توان از طریق پایگاه‌های داده بدون اجرای هیچ تکنیک دستی مورد بررسی قرار داد.

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram